Vinterkväll.

söndag 21 november 2010

Hej alla vänner! Här har jag gjort ett kort med riktig vinterkänsla. En sådan där härligt gnistrande kall vinterkväll, när snön knarrar under skorna. För att få lite djup i bilden och något att lägga snön på, skar jag ut en cirkel av mönstrad overhead film. Den fäste jag med Do Dots från You Do så det blev lite distans till papperet som är så vackert från Ladybug och heter ´for peace on earth`. Lade på 3D Snow och strödde på glitter innan det hade torkat.



Använde några silverfärgade metallhörn, vita blommor och silverfärgade blad till hörnen.
Lite Stickles `Star Dust´ på blomman och så en pyntenål från Inkido som sticker upp.
En liten glittrig snöstjärna fick också rum.


Här syns det att det är lite mellanrum mellan papper och overheadfilm.


Insidan har jag stämplat med snöstjärnor frånViva Dekor, och embossat med vitt och clear som jag snabbt strött på glitter innan det hunnit torka, för att det ska glittra riktigt vacker. Sedan har jag använt lite blå distressfärg, och julhälsningen finns att köpa från Inkido. 


Vidare har jag använt lite spets och knutit en söt rosett, som faktiskt också har snöflingor på sig.
Utmaningar jag tänkt delta imed det här kortet är följande:
 Crazy 4 Challenges - Circles
Sir Stampalot Challenge - Christmas Traditions
Stamp with fun - Square
Utanför mitt fönster regnar det just nu, men jag hoppas verkligen att vi för snö till Jul.
Kram från Birgit.


 



2 kommentarer:

pinky sa...

Very beautiful card. Thanks for joining us at Sir Stampalot this month.
Pinky

brenda sa...

Hi Birgit

A really lovely Christmas card, the pretty wintery scene encapsulated in the window is perfect and the soft colours just right.

Thank you for sharing with us at Stampalot Challenge this month and good luck.

B x
Two days left to win a Stampalot voucher here

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS