Julkort i monochrom.

tisdag 30 november 2010

Hej igen, och tack för att du tittar in.
Monochrom är temat på allsorts Challenge blog den här veckan. Här är ett kort som jag hoppas är tillräckligt "monochromt"för att få delta.
Tyvärr blev inte bilden så bra den här gången, men jag hoppas att ni ser ändå.



Ett enkelt kort, men papperet från Ladybug "Light A Candle-For Hope" ger vinterkänsla tycker jag.
På baksidan fanns de fina rosorna som matchar så bra.
Använde en punch från Martha Stewart till kanten, och lite stickles "Star Dust" runt om.
Vackra band och en liten vit ros var allt som behövdes för att göra julhälsningen komplett.



Till insidan använde jag samma papper och band, jag lade bara till en annan stämpel från Reprint, embossad med svart.
Jag tänker också delta i följande utmaning på Wild Orchid Challenge -An old fashioned christmas.
Vintriga hälsningar från mig, kram Birgit.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

3 kommentarer:

  1. This is such a beautiful card!

    SvaraRadera
  2. two beautiful cards, the images are lovely

    thanks for joining in the monochrome fun at allsorts this week and good luck in the prize draw

    hugs

    Amanda xx

    SvaraRadera
  3. Beautiful and elegant!
    Thank you for joining the Wild Orchid Crafts Challenge!
    Hugs, Dena

    SvaraRadera

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS