Embossing och papperslöv

torsdag 6 januari 2011

Hej! Här kommer mitt nyaste kort.
Det har fått inspiration från Tuesday Throwdown.
Den här veckan vill dom se någon form av embossing på korten.
Jag har stämplat och embossat en blomma.
Det blir många foton idag för det finns en del detaljer som var roliga att göra/prova på, och som jag vill visa.



Till linjerna på kortet och blommans mitt har jag använt pearlmaker.


Och bladen är gjorda av silkespapper, som jag klippt till med mönstersaxen.



Framsidan är stämplad och färgad med Distress Ink.
Till insidan har jag använt ett papper, med växtdelar i själva papperet.
Det köpte jag i Göteborg för minst fem år sedan och passar perfekt här.



Och hos Alota RubberStamps vill man se Stamp-Ribbon-Bow på kortet,
Hos Lothian Crafts Online  är det Anything Goes,
Precis som hos Papertake Weekly- Anything Goes, but extra add lace to your work,
Så jag tänker delta i dessa utmaningar också.

Lämna gärna en kommentar, det är så roligt att läsa.
Ta hand om dig-njut av ledigheten!
 Kram, Birgit

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

1 kommentar:

Marie sa...

Nice!

Thank for participating in the Alota Challenge!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS